Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Website: www.hygicare.dk
Virksomhedens juridiske navn: Hygicare
Organisationsform: ApS
CVR: 36712627
Virksomhedsadresse: Kanonbådsvej 4A, 1437 København K., Danmark
E-mailadresse: mn@hygicare.dk
Telefon: 2639 1322
Virksomhedens etablerings år: 2015

§ 1 BESTILLING
Køber skal ved hvert køb acceptere disse handelsbetingelser. Køber opfordres til at læse betingelserne
grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver.
Varer på Hygicare.dk kan kun bestilles af personer, der er fyldt 18 år og er myndige.

§ 2 BETALING
På Hygicare.dk kan der betales med: Visa/Dankort (0%), Mastercard (0%), Mobile Pay (0%).
Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de
respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Hygicare.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb
end det, du har godkendt ved købet.

§ 3 LEVERING
Leveringstiden for max. 100 varer er i Danmark 1-3 dage med enten Post Danmark eller GLS. Øvrige
vareordre aftales.
Vi leverer også gerne til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Ved levering udenfor Danmark (DK),
bedes du kontakte os for yderligere information, 26391322 eller mn@hygicare.dk.

§ 4 HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)
Du har i henhold til købeloven 14 dages fortrydelsesret ved køb via hygicare.dk.

§ 5 VARE UNDTAGET AF FORTRYDELSESRETTEN
Levering af mad, drikke og andre løbende husholdningsartikler er undtaget fortrydelsesretten, herunder
håndsprit m.m.

§ 6 REKLAMATIONSRET
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på hygicare.dk har du
selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke
er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer
inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid
skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale
dine fragtomkostninger.

Hvad skal jeg sende tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

§ 7 HVAD GØR VI MED DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER (PERSONDATAPOLITIK)
For at du kan indgå aftale med os på Hygicare.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Hygicare ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles.
Som registreret hos Lystorvet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til
indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hygicare via e-mail info@hygicare.dk

§ 8 KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte:

Hygicare ApS
info@hygicare.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –
http://ec.europa.eu/odr ”

Lovvalg og værneting:

Enhver uoverensstemmelse mellem parterne skal afgøres i henhold til dansk ret og efter nærværende salgs-
og leveringsbetingelser.
Tvister der ikke kan løses i mindelighed, afgøres med Københavns Byret som valgt værneting.

HYGICARE APS